2010-08-04

Kék-túra a Zemplénben

Sanyi beszámolója az általa vezetett túráról:

Lezajlott 9 fővel a Zemplén-Cserehát Országos Kék-túra táborunk. Személyautókkal közlekedtünk, és Telkibányán a kopjafás temetőt és a bányamúzeumot kerestük fel. Első két nap Pálházán kaptunk egy falusi vendéglátónál szállást, itt a Hollóháza-Nagymilic-Füzér-Bózsva-Huták-Makkoshotyka szakaszt jártuk be. Majd éjszakai szállásra a Sárospatak melletti sváb községben, Hercegkúton a helyi turistaszállásra átköltözködtünk 6 éjszakára. Tamás kollégistatársai, a Stumpf család mutatta be a pincéjét és a termesztett Tokaji borvidék borait, amiből egy kis helyi sváb szalonnával és pogácsával kostólgattunk. Makkoshotykától Regéc-Boldogkővára-Encs-Fancsal-Baktakék-Felsővadász utat jártuk be, összesen 125 km hosszan. Pénteken Gönc-Vizsoly és a szerencsi vár, illetve Sárospatak nevezetességeivel ismerkedtünk. Terveztem egy esős nap esetén egy kis kulturális látogatást a környéken, mivel esőt egyszer sem kaptunk, ezért szombaton a Sátoros-hegyekkel ismerkedtünk, a Magyar Kálvárián keresztül mentünk fel a Magas-hegy új kilátójára, majd az ország leghosszabb libegőjén ereszkedtünk le. Ellátásunkról a helybéli Erzsébet asszony, nyugdíjas szakács néni gondoskodott, legnagyobb megelégedésünkre. Kellemes emlékekkel és több üveg tokaji borral indultunk haza.