2010-01-21

Kétnapos túra a Schneealpen

Hinternasswaldból (712 m) indultunk a két héttel ezelőtti úton fel a Karlalm vadászházig (1407 m) kb. 10 cm friss porhóban. Most is fújt a szél, de nem annyira erősen, mint a múltkor, így elindultunk felfelé az Ameisbühel házhoz (1764 m) egyre erősödő szélben és hóesésben. Néhol alig 50 m-es látótávolság mellett értük el a Schneealpenhaust (1784 m). A ház nem üzemelt, ezért a winterraumnak kinevezett vendéglátó részben töltöttük az éjszakát. Nagyon szép kilátás volt a Rax felé, a panorámaablakokon keresztül néztük a napnyugtát, reggel pedig a napkeltét. Még éjjel is nagyon erős szél fújt, de reggelre enyhült.
Másnap reggel a ház kinti hőmérőjén -12, a bentin 0 fok volt. Reggeli után indultunk a csúcsra, a Windbergre (1903 m), majd az Ameisbühel háztól még felkaptattunk az Ameisbühel csúcsra (1829 m) is, ahova nem vezet kijelölt út. Lefelé a Rax irányába tettünk egy kis kerülőt és a Nassriegelen ereszkedtünk le a völgybe.
A második napon nem fújt a szél, de borús időnk volt, délután némi hóeséssel.
A hétvégén készült fotók Márk fotóalbumában tekinthetők meg.

Névtelen írta...

Gyönyörű út volt, sajnálom, hogy nem voltam ott!

Csodás túrátok volt! Erőt, szerencsét még sok hasonlóhoz, köszönet, hogy a képek és beszámoló révén mi is részesülhetünk egy kis élményből. Erzsi